In mijn serie Snellandschap onderzoek ik de dialoog tussen snelheid en vertraging, waarbij de voortdurende transitie in onze maatschappij zichtbaar wordt. Mijn schilderijen, gemaakt met acrylverf en handgeborduurde elementen, symboliseren een bewuste keuze voor een tijdrovende techniek – een stille opstand tegen de voordurende veranderingen door technologie.
In Golden Gate verbeeld ik mijn ambivalente relatie met de onlinewereld; de balans tussen kwetsbaarheid en controle. Een naakte vrouw, bedekt met wachtwoorden, is deels ‘aangevreten’ en ondergaat een transitie van fysiek lichaam naar …. digitale data. Ze nadert een monumentale viaduct, een symbolische grens tussen de fysieke en de hightech wereld. De viaduct roept een paradox op: aantrekken, maar ook onheilspellend. De ‘ogen’ in de constructie observeren haar als poortwachters van de digitale wereld.
De sfeer is feestelijk, met felgekleurde lichten, blauw en goudtinten, maar ook dreigend.
Ook als kijker lijkt het alsof je vanuit een voertuig reist naar een nieuwe realiteit!